Przejdź do głównej zawartości

DEKLARACJA WSPARCIA BURMISTRZA PRZEZ KWW100



DEKLARACJA


KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW SAMORZĄD TWORZĄ OBYWATELE

NIE WYSTAWIŁ SWOJEGO KANDYDATA NA BURMISTRZA MIASTA MALBORKA.

PROPONUJEMY JEDNAK PRZYSZŁEMU BURMISTRZOWI
pomoc w tworzeniu nowego modelu zarządzania miastem i finansami.

Przede wszystkim większy udział Obywatela i Grup Obywatelskich w funkcjonowaniu miasta.

Priorytety to:

   I.                    URZĄD



a.      Tani urząd
b.      Urzędnik dla Obywatela, nie odwrotnie.  Urzędnik kompetentny i skuteczny
c.       Potrzeby  urzędnika nie są ważniejsze od potrzeb mieszkańca !
d.      Patrzenie na pracę urzędników wg zasady: praca – zasadność - rezultat
e.      Zerwanie ze sztampami funkcjonowanie burmistrza i urzędników – np. dostosowanie godzin oficjalnych uroczystości na takie, które pozwolą w nich uczestniczyć  osobom pracującym, niepełnosprawnym itd. Święta i uroczystości nie tylko dla notabli !
f.        Jawność wydatków i transparentność działań (np. raporty z podróży i spotkań na zasadzie - zasadność i rezultat, czytelny BIP, Internetowe Forum Miejskie itd.  )
g.      Opracowanie nowego, profesjonalnego Kodeksu Etyki Pracownika Urzędu Miasta Malborka

II.                  MIESZKAŃCY

h.      Promowanie samoorganizacji się mieszkańców, w tym powstawania Rad Dzielnic
i.        Promowanie i nagradzanie jednostek, grup  i organizacji wykazujących się inicjatywą na rzecz rozwoju miasta, pomocy Innym itp., współpraca z nimi na równych prawach partnerskich, zaznaczając rolę inicjatorów,
j.        Opracowanie i upublicznienie czytelnych zasad, określających możliwości kontaktów mieszkańców Malborka z mieszkańcami miast partnerskich,
k.       Powołanie Koordynatorów ( nie muszą to być etaty ):
1.      ds. Dialogu Obywatelskiego i Organizacji Pozarządowych,
2.      ds. Osób Niepełnosprawnych,
3.      ds. Młodzieży
4.      ds. Polityki Historycznej i Turystyki
l.        Przygotowanie i organizacja Dni Malborka, Magic Malbork itp.  otwarte dla wszystkich !
m.    Standaryzacja  zadań publicznych i umożliwianie przejmowania ich przez NGO
n.      Cykliczne spotkania z mieszkańcami (debaty tematyczne, kawiarenki itp. ), szczególnie z młodzieżą


III.                MIASTO

o.      Opracowanie podziału administracyjnego na dzielnice i przygotowanie czytelnych zasad tworzenia Rad Dzielnic
p.      Patrzenie na miasto w kontekście regionu. Współpraca zamiast rywalizacji z innymi gminami!
q.      Praca nad strategią wykorzystywania dróg wodnych
r.       Opracowanie standardów wynajmu/dzierżawy mienia komunalnego


NIECH ZACZNIE OBOWIĄZYWAĆ ZASADA „ZAWSZE MOŻE BYĆ LEPIEJ” ! 
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PARAGRAF cz. 2

Zapraszam do lektury następnego artykułu z cyklu „Paragraf”, w którym przedstawiamy kolejne przepisy dotyczące samorządów. Uprawnienia mieszkańców wobec gminy i radnych, uprawnienia radnych wobec urzędu miasta i gminy. 1. Dotychczas nie mieliśmy ogólnodostępnych informacji o głosowaniach rad gmin i miast. Od następnej kadencji to się zmieni. Imienne wykazy głosowań radnych trzeba będzie niezwłocznie podać do publicznej  wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty na jej obszarze. Dodatkowo wszystkie posiedzenia rady mają być transmitowane w internecie. 2. Już od kilku lat tworzone są budżety obywatelskie. Obecne nowelizacje przepisów pozostawiają dowolność gminom i miastom w tworzeniu tych budżetów. Zmiany dotyczą tylko miast na prawach powiatów, na które został nałożony taki obowiązek i określono procentowy wskaźnik wysokości budżetu na minimum 0,5% wydatków gminy zawartych w ost

5 podstawowych faktów o bezpartyjności

Czym właściwie jest bezpartyjność? Dla jednych to idea przeciwstawienia się partiom w ich obecnym kształcie. Dla innych po prostu forma niezależności w polityce. Przedstawiamy 5 faktów o bezpartyjności, które warto znać. 1. Inne zasady dla bezpartyjnych Bezpartyjność, szczególnie dla samorządowców, to z jednej strony niezależność od decyzji szefostwa partii politycznej z drugiej zaś droga polityczna, na której wcale nie jest łatwiej. Partie polityczne korzystają ze specjalnych funduszy wyborczych i mają preferencyjne zasady np. podczas losowania numerów list wyborczych. Co więcej kampania wyborcza partii politycznej finansowana jest w główniej mierze z pieniędzy… wyborców innych partii. Jak to możliwe? O wszystkim decydują subwencje dla partii politycznych z budżetu państwa. To w przypadku największych formacji, nawet kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Tłumaczenie tego faktu przejrzystością finansowania, w dobie szczegółowego rozliczania kampanii, wydaje się dość

Spotkania z mieszkańcami - Wielbark

Komitet Wyborczy Wyborców Samorząd Tworzą Obywatele zaprasza mieszkańców Malborka na pierwsze z cyklu planowanych spotkań, na których chcemy przybliżyć Państwu nasz program i porozmawiać o najważniejszych dla Państwa sprawach. Malbork to wyjątkowe miejsce. Malbork to wyjątkowi ludzie. Wykorzystajmy nasz potencjał !